Panama Kanalı’nda tarihi kuraklık
Yetkililer, Panama Kanalı’nda yağışların Ekim ayında kayıtların tutulmaya başladığı 1950’den bu yana en düşük seviyesine ulaşması nedeniyle kanaldaki trafiğin aksadığını kaydetti.
Açıklamada, kanaldan geçiş için rezerve edilebilecek gemi sayısının kasım ayında azalacağı, şubat ayına kadar da azalmanın devam edeceği belirtildi. Bu durum sıvılaştırılmış doğal gaz gibi rafine edilmiş petrol ürünlerinin nakliye sürelerini ve maliyetlerini de olumsuz etkilemektedir.
Kanaldaki kuraklık petrol ürünleri, LPG ve LNG taşıyan gemileri etkiliyor
Oil Brokerage Ltd’nin Küresel Denizcilik Araştırması Başkanı Anoop Singh, Panama Kanalı’ndaki tıkanıklığın petrol işleri, LPG ve LNG taşıyan gemileri etkilediğini söyledi.
Bloomberg verilerine göre, Kuzey Asya pazarlarına satılan LPG türü propan fiyatları bu hafta başından bu yana yaklaşık yüzde 10 oranında artarak Çarşamba günü Ocak ayından bu yana en yüksek seviyesi olan ton başına 750 dolara ulaştı.
Propanın nakliye maliyetleri Eylül sonu itibarıyla ton başına 250 $ gibi rekor bir seviyeye yükseldi.
Denizcilik şirketleri Flex LNG ve Advance Gas’ın CEO’su Oystein Kalleklev’e göre, sıvılaştırılmış petrol gazı taşıyan bir tanker, Panama Kanalı’ndaki kuyruktan kaçınmak için 6 Kasım’da 2,85 milyon dolarlık rekor bir fiyat ödedi.